Monday, July 28, 2008

Audi sa kompresorom

Objavljeni zvanični podaci o novom „Audijevom" 3.0 TFSI motoru koji umesto turbo punjača koristi kompresor

Iako su mnogi proizvođači automobila napustili kompresorsku tehnologiju i prešli na turbo punjače, Audi je odlučio da u svoj novi V6 agregat ugradi upravo kompresor.

U „Audiju“ objašnjavaju da je kompresor izabran zato što obezbeđuje veći obrtni moment pri niskim obrtajima, pošto ga pokreće remen umesto izduvnih gasova. Konkretno, maksimalnih 420 Nm dostupno je već od 2.500 o/min, pri čemu ova vrednost obrtnog momenta ostaje sve do 4.850 o/min.

Maksimalna snaga je 290 KS pri nešto manje od 5.000 obrtaja, dok crveno polje obrtomera počinje na 6.500 o/min.

Kompresor ovog motora može da za jedan sat utera oko 1.000 kilograma vazduha u cilindre, pri čemu se pritisak kreće do 0.8 bara.

„Audijevi“ inženjeri tvrde da novi 3.0 TFSI motor neće bacati vlasnika u očaj pri dolasku na benzinsku pumpu, pošto troši oko 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara.

No comments: