Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE), proizvodnja prve generacije roadstera BMW Z4 završena je ove godine. Ali, da BMW ne spava dokazuju nam i prve zvanične fotografije i informacije nove generacije, koja će biti predstavljena na sajmu automobila u Detritu... | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dizajn nove generacije dosta je smireniji u odnosu na dizajn prethodnika. Moda tvrdih sklopivih krovova dolazi i u Minhen, i novi Z4 će slediti svog glavnog konkurenta, Mercedes-Benz SLK. U konstrukciji krova najviše korišćen materijal bio je aluminijum, a krov se sastoji iz dva dela i potrebno mu je samo 20 sekundi za njegovu transformaciju. Masa u odnosu na prethodnu generaciju sa platnenim krovom drastično je povećana (oko 200 kilograma). Površina bočnih stakala je za 40% veća, a zadnje staklo je za 52% veće. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Novina kod novog BMW-a Z4, kao što smo i najavili, biće novi sistem označavanja modela sa zadnjim pogonom, sDrive, o čemu smo nedavno pisali. Pod dugu haubu novog Z4 u BMW-u će biti smeštena tri šestocilindrična agregata. Osnovna motorizacija biće 2,5-litarski, 240 konjskih snaga moćan agregat. Iznad njega su dva 3-litarska motora. Slabiji ima oznaku BMW sDrive30i i razvija 258 konjskih snaga (obrtni moment od 310 Nm), a snažniji je opremljen duplim predpunjenjem, ima oznaku BMW sDrive35i i razvija 306 konjskih snaga i 400 Nm u rasponu od 1400 do 5000 o/min. Verzija M za sada nije planirana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
U novu generaciju BMW-a Z4 biće instalirana i tehnologija EfficientDynamics, koja ima za cilj da zadrži odlične dinamičke parametre, uz minimalnu potrošnju goriva. Z4 će u ponudi biti sa standardnim šestostepenim menjačem, a uz najslabiju verziju može se dobiti i automatski menjač sa istim brojem stepeni prenosa. Snažniji, sDrive35i može biti opremljen i sa sedmostepenim dvolamelastim menjačem, a promena stepeni prenosa može se realizovati i preko poluga iza volana. Aluminijum nije samo korišćen u konstrukciji krova. Ovaj laki materijal nalazimo i na vešanju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Raspodela masa je na nivou minhenskog proizvođača i bliže se idealnom odnosu 50:50. Podešavanja sistema Dynamic Drive Control vozač može realizovati u tri režima (Normal, Sport i Sport+) i sve to prostim pritiskom na dugme. Tu je i nova generacija sistema iDrive, koji se prvi put ugrađuje u jedan roadster i može biti kombinovana sa navigacionim sistemom. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dimenzije nove generacije nisu se radikalno proimenile u odnosu na prethodnu generaciju. Dužina je porasla za 15 centimetara, automobil je niži za 8 milimetara, a enterijer nudi nekoliko centimetara više mesta za putnike. Prtljažnik meri zapreminu od 180 litara, kada je krov spušten, a kada je krov nad glavom, u prtljažnik se može smestiti 310 litara prtljaga. Novi BMW Z4 u prodaju kreće u maju sledeće godine. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Goran Sarić - Automagazin |
Monday, December 15, 2008
Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment