Monday, January 26, 2009

Novi BMW serije 1 - novi detalji

Novi BMW serije 1 - novi detalji

Aktuelni BMW serije 1 polako se bliži kraju svog životnog ciklusa. 2011. godine biće predstavljen naslednik, koji nam donosi nove motore, nižu emisiju štetnih materija i nove tehnologije. Automobil će ostati tipičan "bavarac", biće veći u svim smerovima, a mogao bi i "smršati" nekoliko desetina kilograma. I u novoj generaciji biće instalirana tehnologija za smanjenje emisije CO2, Efficient Dynamics...


Označavanje motorizacija trebalo bi da ostane isto, ali motori će biti potpuno novi. Osnovnu motorizaciju činiće potpuno novi agregat 1.3 litra zapremine, koji uz pomoć turbo punjača razvija 136 konjskih snaga (u modelu 116i) i čak 184 konjske snage u modelu 118i. Dvolitarski motor, opremljen turbo punjačem, biće instaliran u verziju 120i, i razvijaće 218 konjskih snaga (toliko razvija aktuelni trolitarski 125i). Vrh ponude motorizacija predstavljaće atmosferski trolitarski agregat snage 272 KS i njegova bi-turbo verzija koja isporučuje 326 KS. Verziju M nećemo videti, ali oba prethodno navedena agregata biće dostupna sa unikatnim paketom opreme i možda sa samoblokirajućim diferencijaom.

Novi BMW serije 1 - novi detalji

Dizelsku "armadu" zastupaće poznati dvolitarski motor u modelima 118d i 120d, koji će razvijati 150, odnosno 184 konjske snage. Bi-turbo verzija u modelu 123d na zadnju osovinu isporučivaće 211 "konja". Među ekološkim motorizacijama ostaje prostor za mali hibrid i elektromobil. Svi modeli biće opremljeni tehnlogijom EfficientDynamics, koja pomaže smanjenje emisije CO2. Osnovna verzija će produkovati samo 99 g/km CO2, a kasnije će biti predstavljena verzija sa ultralakom konstrukcijom i emisijom od samo 75 g/km CO2. Novina u programu EfficientDynamics biće šestostepeni manuelni menjač sa nižim stepenom trenja i sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom, koji će naslediti aktuelni "automat". Očekuju se sve karoserijske verzije nove serije 1 (tri i pet vrata, kupe i kabrio), ali spekuliše se o novoj verziji karavana shooting-brake.

Goran Sarić - Automagazin
Foto: nezvanični renderi

No comments: