Thursday, August 7, 2008

Volkswagen Golf - Šesti put na pobedu

Dolazak novog Golfa, šeste generacije, sigurno će biti glavni automobilski događaj ove godine. Od kultnog kompakta iz Wolfsburga, koji je u pet dosadašnjih serija prodat u više od 33 miliona primeraka, očekuje se da uspostavi nove standarde. Najveća evropska automobilska kompanija juče je objavila zvanične informacije o novoj generaciji modela Golf, čija će početna cena u Nemačkoj iznositi 16.500 Eura...

Volkswagen Golf - Šesti put na pobedu

Koncepcija novog Golfa ozbiljna je kao "srčani udar", jer će na njegovoj osnovi nastati novi Audi A3, Škoda Octavia, Seat Leon, Altea... Podsetimo, prvi Golf stigao je 1974-e, drugi 1983-e, treći 1991-e, četvrti 1997-e i peti 2003. godine. Dakle, "boravak" na tržišti se smanjio sa devet na šest godina, a aktuelni model biće smenjen već posle tržišnih sezona. Iako podseća na prethodnika, moramo priznati da se svojim stilom novi Golf udaljava od konfekcijske konkurencije i očigledno će dizajn biti važna karika za uspeh.

Volkswagen Golf - Šesti put na pobedu

Prednji deo donosi nam trapezoidne kose farove, a zadnji deo je dinamičan i atraktivan u stilu Touarega. Podsetimo, najveća "mana" aktuelne generacije Golfa je malo međuosovinsko rastojanje u odnosu na većinu konkurenata u klasi (257,8 cm). Nova generacija razvijena je na dorađenoj platformi modela Tiguan i produžena je, što osigurava više mesta za putnike. Dužina je povećana sa 420,5 na 423 cm, a širina sa 176 na 179 cm, a osnovni je oblik, uz sitna dizajnerska poboljšanja, naravno zadržan. Iako je zadržana prepoznatljiva forma, blago je povećan nagib vetrobranskog stakla, što je koeficijent otpora vazduha smanjilo na odličnih 0,28.

Volkswagen Golf - Šesti put na pobedu

Volkswagen je u zvaničnom saopštenju istakao da će u novom Golfu prvi put biti predstavljen adaptivni tempomat, park asistent, adaptivni amortizeri, novi stabilizacioni sistem, sedam vazdušnih jastuka (uključujući i Air bag za kolena vozača). Svi motori u novom Golfu zadovoljavaju strogu Euro 5 ekološku normu, uz povećanje ekonomičnosti u nekim verzijama i do 28 %. Volkswagen navodi da je izuzetna pažnja posvećena zvučnoj izolaciji kabine, koja ovaj automobil plasira u premium segment. Nava generacija izolacione folije instalirana je na prednje staklo, a vrata su dobila sasvim novi sistem zaptivanja. Posebno je realizovan i sistem izolacije enterijera od motorskog prostora, kao i novi oblik retrovizora koji bi trebao radikalno redukovati buku vetra.

Volkswagen Golf - Šesti put na pobedu

Common-Rail sistem ubrizgavanja goriva biće prisutan kod svih turbodizel motora. Volkswagen će novi Golf ponuditi sa dva turbodizel agregata: novi 2.0 TDI (110 konjskih snaga) i poznati 2.0 TDI od 140 konjskih snaga. Kasnije će paleta biti proširena na spektar snage od 66 kW do 125 kW. Osnovna dizelska motorizacija od 110 KS u kombinovanom ciklusu vožnje troši 4,5 L/100 km, dok snažnija verzija troši 4,9 L/100 km. Osnovna motorizacija u novom Golfu biće atmosferski benzinski 1.4-litarski agregat snage 80 KS, a odmah posle njega u hijerarhiji je 1.6-litarski benzinac od 102 KS. Ostali 1.4-litarski agregati biće TSI, opremljeni nekim vidom predsabijanja vazduha, a spektar snage kreće se od 122 do 160 KS.

Volkswagen Golf - Šesti put na pobedu

Podsetimo, prodaja novog Golfa u Nemačkoj startuje posle zvanične premijere na oktobarskom sajmu automobila u Parizu, a cena osnovnog modela u Nemačkoj kretaće se oko 16.500 Eura, što je oko 200 Eura više od cene aktuelne generacije. Osim osnovne motorizacije, u ponudi Golfa biće menjač sa dve lamele, DSG, sa šest ili sedam stepeni prenosa.

Volkswagen Golf VI












Motor:1.4 16V1.61.4 TSI1.4 TSI2.0 TDI2.0 TDI
Zapremina motora:139015951390139019681968
Cilindri / Ventili:4/44/24/44/44/44/4
Maksimalna snaga (KS):80 / 5000102/5600122/5000160/5800110/4100140/4200
Max. Obrtni moment(Nm):132/3800148/3800200/1500240/2000250/1750320/1750
Max. Brzina (km/h):172188200220194209
Ubrzanje od 0 do 100km/h:13,911,39,58,010,79,3
Prosečna potrošnja:6,47,16,06,04,54,9


Goran Sarić - Automagazin

No comments: