Dolazak novog Golfa, šeste generacije, sigurno će biti glavni automobilski događaj ove godine. Od kultnog kompakta iz Wolfsburga, koji je u pet dosadašnjih serija prodat u više od 33 miliona primeraka, očekuje se da uspostavi nove standarde. Najveća evropska automobilska kompanija juče je objavila zvanične informacije o novoj generaciji modela Golf, čija će početna cena u Nemačkoj iznositi 16.500 Eura... | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koncepcija novog Golfa ozbiljna je kao "srčani udar", jer će na njegovoj osnovi nastati novi Audi A3, Škoda Octavia, Seat Leon, Altea... Podsetimo, prvi Golf stigao je 1974-e, drugi 1983-e, treći 1991-e, četvrti 1997-e i peti 2003. godine. Dakle, "boravak" na tržišti se smanjio sa devet na šest godina, a aktuelni model biće smenjen već posle tržišnih sezona. Iako podseća na prethodnika, moramo priznati da se svojim stilom novi Golf udaljava od konfekcijske konkurencije i očigledno će dizajn biti važna karika za uspeh. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prednji deo donosi nam trapezoidne kose farove, a zadnji deo je dinamičan i atraktivan u stilu Touarega. Podsetimo, najveća "mana" aktuelne generacije Golfa je malo međuosovinsko rastojanje u odnosu na većinu konkurenata u klasi (257,8 cm). Nova generacija razvijena je na dorađenoj platformi modela Tiguan i produžena je, što osigurava više mesta za putnike. Dužina je povećana sa 420,5 na 423 cm, a širina sa 176 na 179 cm, a osnovni je oblik, uz sitna dizajnerska poboljšanja, naravno zadržan. Iako je zadržana prepoznatljiva forma, blago je povećan nagib vetrobranskog stakla, što je koeficijent otpora vazduha smanjilo na odličnih 0,28. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Volkswagen je u zvaničnom saopštenju istakao da će u novom Golfu prvi put biti predstavljen adaptivni tempomat, park asistent, adaptivni amortizeri, novi stabilizacioni sistem, sedam vazdušnih jastuka (uključujući i Air bag za kolena vozača). Svi motori u novom Golfu zadovoljavaju strogu Euro 5 ekološku normu, uz povećanje ekonomičnosti u nekim verzijama i do 28 %. Volkswagen navodi da je izuzetna pažnja posvećena zvučnoj izolaciji kabine, koja ovaj automobil plasira u premium segment. Nava generacija izolacione folije instalirana je na prednje staklo, a vrata su dobila sasvim novi sistem zaptivanja. Posebno je realizovan i sistem izolacije enterijera od motorskog prostora, kao i novi oblik retrovizora koji bi trebao radikalno redukovati buku vetra. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Common-Rail sistem ubrizgavanja goriva biće prisutan kod svih turbodizel motora. Volkswagen će novi Golf ponuditi sa dva turbodizel agregata: novi 2.0 TDI (110 konjskih snaga) i poznati 2.0 TDI od 140 konjskih snaga. Kasnije će paleta biti proširena na spektar snage od 66 kW do 125 kW. Osnovna dizelska motorizacija od 110 KS u kombinovanom ciklusu vožnje troši 4,5 L/100 km, dok snažnija verzija troši 4,9 L/100 km. Osnovna motorizacija u novom Golfu biće atmosferski benzinski 1.4-litarski agregat snage 80 KS, a odmah posle njega u hijerarhiji je 1.6-litarski benzinac od 102 KS. Ostali 1.4-litarski agregati biće TSI, opremljeni nekim vidom predsabijanja vazduha, a spektar snage kreće se od 122 do 160 KS. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podsetimo, prodaja novog Golfa u Nemačkoj startuje posle zvanične premijere na oktobarskom sajmu automobila u Parizu, a cena osnovnog modela u Nemačkoj kretaće se oko 16.500 Eura, što je oko 200 Eura više od cene aktuelne generacije. Osim osnovne motorizacije, u ponudi Golfa biće menjač sa dve lamele, DSG, sa šest ili sedam stepeni prenosa. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Goran Sarić - Automagazin |
Thursday, August 7, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment