Wednesday, August 27, 2008

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Predstojeći Serbian Rally u izdanju za 2008-mu godinu pretrpeo je dosta izmena. Prvi dan koji se vozi u okolini Užica i Zlatibora nepoznanica je kako za vozače tako i za gledaoce, pa Automagazin web portal pokreće mini-seriju tekstova kojom svima želi da približi nove, izuzetno atraktivne brzinske ispite. Krenućemo naravno od samog početka, BI Vrela...

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Start brzinskog ispita, stacioniran dva kilometra od centra grada, sigurno će predstavljati magnet za publiku pa se na Vrelima očekuju i oni koji ne znaju puno o reli sportu. Spektakl započet ceremonijalnim startom na gradskom trgu u Užicu nadohvat je ruke pa ga sigurno mnogi neće propustiti. Ako se prvo posvetimo samoj podlozi možemo zaključiti da je BI Vrela zasigurno najneravniji i brzinac sa najlošijim asfaltom prvog dana Serbian Rally-a. Putari su ipak donekle odradili svoj posao, većina rupa je zakrpljeno ali baš te zakrpe čine da automobili uglavnom „poskakuju“ pa će timovima sigurno predstavljati problem da setapuju bolide za neravna Vrela i mnogo „pitomije“ brzince Ljubiš i Sirogojno.

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Druga karakteristika Vrela je veoma prljava staza sa dosta sitnog peska i šljunka koji ostao kao „sećanje“ na zimsku sezonu. Stanje će se nakon prvog kruga sigurno i pogoršati jer će moćni automobili tražeći dodatni santimetar raspoloživog puta i one gomile rizle koje stoje pored staze vratiti na kolovoz. Sam brzinac Vrela je dug 10.55 kilometara, najkraći je u celom toku relija a možemo ga podeliti na četiri osnovna segmenta. Prvi, koji počev od starta kreće da se penje ka mestu znanom kao Rid, sačinjen je u globalu od 5-6 širokih hartova (ukosnica) spojenih veoma brzim delovima. Kada se najzad popnete do Rida i kamenoloma kreće „sumanuti“ neravni spust prepun hupstera ka Zbojštici, deo na kome će sigurno oni hrabriji grabiti sekunde viška. Spust se nastavlja kratkom ravnom deonicom da bi započeo treći deo brzinca, još jedan uspon, ali mnogo kraći i brži od onog prvog koji vodi ka selu Drežnik.

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Na raskrsnici gde se odvajaju putevi za Skržute i Ravni posade će uz škripu guma i povlačenje ručne kočnice (nadamo se) skrenuti desno ka Beloj Zemlji i ući na poslednju deonicu brzinskog ispita Vrela. Ako prve tri četvrtine okarakterišemo kao lokalni put sa dve trake četvrti segment je definitivno samo uski puteljak na kome se dva automobila u normalnom saobraćaju sa teškoćom mogu mimoići. Uzak put sa nekoliko prevoja vijuga brežuljcima u dužini od oko dva kilometra sve do cilja u blizini raskrsnice regionalnog puta Rožanstvo – Bela Zemlja. Odatle posade nastavljaju ga magistralnom putu Užice – Zlatibor kojim će stići do prelepih predela Vodica i nastavka relija, brzinskom ispitu Ljubiš gde se uskoro i nastavlja naša priča.

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Da bi ste stekli što realniju sliku o brzinskom ispitu Vrela Automagazin web portal Vam prenosi i nekoliko fotografija trenutnog „stanja“ samog brzinca i atraktivnih lokacija na kojima možete pogledati najnaznačije automobilističko takmičenje u zemlji, 41 izdanje Serbian Rally-a.
Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela


Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Petar Janković - Automagazin

No comments: