Tuesday, August 5, 2008

HONDA BR. 1 U NEMAČKOJ

Na osnovu istraživanja J.D. Power and Associates, 22.juna je objavljena informacija da je Honda na prvom mestu mereno indeksom zadovoljstva kupaca u Nemačkoj (Customer Satisfaction Index- CSI). Već drugu godinu za redom, trudeći se da u potpunosti izađe u susret svojim kupcima, Honda zauzima prvo mesto u ovoj svetski priznatoj studiji. Ovo istraživanje, koje se radi već sedam godina, ispituje zadovoljstvo kupaca sa novim automobilom i servisom automobila posle dve godine korišćenja. Za potrebe ovog istraživanja kupci vrlo detaljno ocenjuju svoje automobile i usluge svojih dilera, na osnovu 77 atributa svrstanih u četiri grupe. U prvu i najvažniju grupu ovih karakteristika se ubrajaju kvalitet i pouzdanost. Performanse, dizajn i komfor, zajedno sa drugim atributima koji su vezani za atraktivnost vozila, svrstani su u drugu grupu. Usluge dilera i troškovi održavanja čine preostale dve grupe.

Vrednošću indeksa od 849 poena Honda je prva na skali satisfakcije kupaca sa ubedljivim vođstvom u domenu zadovoljstva servisom. Na ovoj skali na drugom mestu je BMW čiji je, prema ocenama kupaca, osnovni atribut atraktivnost automobila.
Generalno gledano, ukupna satisfakcija potrošača je na daleko višem nivou u odnosu na 2002. godinu kada je počelo ovo ispitivanje. Takođe, mnogo je više onih koji su oduševljeni svojim automobilom od onih koji su prosečno zadovoljni. Duplo više kupaca koji su veoma zadovoljni samim proizvodom i uslugom kupuju automobil iste marke u poređenju sa onima čija je satisfakcija niža.
Ova vrlo detaljna i sveobuhvatna studija zasnovana je na ocenama više od 19.000 vlasnika automobila u Nemačkoj. Ona obuhvata 23 brenda i 103 modela automobila. Ovakav tip istražibanja vrši se pod pokroviteljstvom J.D. Power and Associates širom sveta. J.D. Power and Associates je jedna od najpoznatijih globalnih agencija koja se bavi istraživanjem tržišta i pružanjem informacuja kompanijama u ključnim poslovnim sektorima. Velika pouzdanost rezultata njenih istraživanja proizilazi iz odgovora miliona potrošača godišnje širom sveta.

No comments: