Monday, August 18, 2008

Kajmanova metamorfoza

Porše je temeljit. Kada se nečega uhvati, neće stati dok sve ne bude cakum-pakum. Bukvalno sve.

DO sada, 2008. se svodila na obnovu i oživljavanje Poršeove postave 911 a modeli najvećih performansi tek treba da dobiju PDK menjače sa duplim kvačilima i sisteme direktnog ubrizgavanja.
Ipak, glasine o novom ciklusu poboljšanja. ovog puta za Kajman, već počinju da kruže, iako taj nadograđeni model neće debitovati pre sledeće godine.
Minorne promene izgleda svešće se na farove, vazdušne ventile i dodavanje LED zadnjih svetala, ali sveukupno novi model neće biti značajno drugačiji od aktuelnog Kajmana. Mehanički deo, međutim, hoće.

Na vrhu liste noviteta za izmenjeni Kajman je prerađeni agregat koji će povećati zapreminu za 0.2 litra. U Kajmanovom slučaju, to će rezultirati motorom koji iz svojih šest cilindara generiše moć 265 "konja" i 300Nm obrtnog momenta. To će biti dovoljno snage da mali "hardtop" katapultira do 100 km na čas za 6.0 sekundi. Dalja poboljšanja vremena sprinta će biti omogućena zahvaljujući PDK menjaču sa dvostrukim kvačilom koji će takođe biti opcion. Sa tim dodatkom, vreme sprinta do 100 km na čas će da iznosi 5.8 sekundi.

No, tu nije kraj - još poboljšanja u snazi i brzini je na vidiku zahvaljujući dodavanjem uređaja za direktno ubrizgavanje goriva. Snaga se povećava na 320 ks i 370Nm obrtnog momenta a model sa ručnim menjačem će do 100 na sat stići za 5.3 sekunde a PDK verzija za okruglih 5 sekundi.

U modelu S, PDK i sistem direktnog ubrizgavanja zajedno redukuju potrošnju goriva i emitovanja štetnih materija za oko 10%. Poboljšanja u elektronici, navigaciji i sistemu za zabavu zaokružuju ovu rekonstrukciju Kajmana.

No comments: