Saturday, October 11, 2008

Šampionska titula za Audi u LMS takmičenju

Audi Sport Joest posade su na poslednjoj trci Le Mans Endurance šampionata uspele da osvoje sve titule u ovom takmičenju!

Kao i na prethodne četiri trke ove sezone, Audiji su bili sporiji od Pežoa tokom kompletnog vikenda, međutim nakon nekoliko incidenata tokom 1000km trke, vozači Peugeot Total tima su uspeli da prokockaju sve što su imali i uručili sve tri titule u ruke vozača Audi Sport Team Joest tima.

Audi posada #1 McNish/Capello je uspela da osvoji pobedu, što je bio i osnovni motiv McNisha, koji je došao u evropsko enurans takmičenje posle velikog broja osvojenih šampionskih titula u američkom endurans takmičenju - ALMS. NJegov timski kolega, Capello, je imao sreće da nakon sudara sa Paugetovim vozačem, Sarrazinom, ostane sa skoro neoštećenim automobilom i nakon što su obe Peugeot posade odustale i što su timske kolege u Audiju #2 imale probušenu gumu u završnici trke, osvoje pobedu - prvu za Audi ove sezone.

Prvi Pežo koji je imao problema je Nicolass Minasian u Pežou #7. Ova posada je tokom cele sezone bila u vođstvu, tako da su nakon kontakta sa McNishom na prvoj krivini odmah nakon starta trke, snažno forsirali kako bi uhvatili priključak sa vodećim posadama. Nakon 80 minuta trke, Minassian je već bio na poziciji 3, ali je tada udario u Porsche GT3 iz GT2 klase i potpuno uništio Pežo prototip. Zlosrećna #76 Imsa Performance Matmut posada sa Porscheom je takođe morala da odustane nakon ovog sudara.

Samo 20 minuta kasnije, u žaru borbe dolazi do sudara između Sarrazina i Capella, opet na prvoj krivini. Srećom po oba takmičara, zona za izletanje je na ovom mestu veoma velika tako da je Capello uspeo da prođe sa oštećenjem pneumatika, dok je Sarrazin i pored udarca u zaštitnu barijeru uspeo da odveze automobil do boksa, gde su mehaničari Peugeot Total tima uspeli da poprave automobil, ali je Peugeot posada u tom trenutku imala 13 krugova zasotatka za tada vodećom Audi posadom #2.

Ni ta posada nije imala nezanimljivu trku, pa samo 23 kruga pred kraj trke, na ovom automobilu puca guma, što ih je koštalo 5 krugova zasotatka u odnosu na, vodeći, Audi #1.

Pežo posada #8 je na cilj stigla kao 19. u generalnom plasmanu, odnosno 11. u P1 klasi. Ovako loš rezultat koštao je Pežo šampionskih titula u kategoriji vozača, timova i konstruktora.

Rezultati trke:
1 Capello/McNish (Audi R10 TDI) 195 krugova za 5h 40m24.862s
2 Mücke/Charouz (Lola-Aston-Martin) - 2 kruga
3 Dumas/Boullion (Pescarolo-Judd) - 4 kruga
4 Prémat/Rockenfeller (Audi R10 TDI) - 4 kruga
5 van Merksteijn/Verstappen (Porsche) - 4 kruga
6 Campbell-Walter/Hall (Creation-Aim) - 4 kruga
7 Primat/Tinseau (Pescarolo-Judd) - 5 krugova
8 Ortelli/Ayari (Courage-Oreca-Judd) - 6 krugova
9 Lienhard/Theys/Lammers (Porsche) - 8 krugova
10 Amaral/Pla (Lola-AER) - 10 krugova

No comments: