Sunday, October 5, 2008

Audi A1 Sportback

Na Salonu automobila u Parizu predstavljen je hibridno koncept vozilo kompakt klase

Na Salonu automobila u Parizu predstavljeno je novo koncept vozilo pod nazivom Audi A1 Sportback koje odlikuje hibridni pogon sa veoma niskom emisijom CO2 – samo 92g/km.

A1 koncept poseduje hibridni pogon koji kombinuje 1,4 TSI agregat sa 150KS pri 5500 obrtaja i 240Nm u opsegu 1600-4000 obrtaja sa električnim motorom snage 20kw (27ks) i 150Nm.

A1 Sportback ubrzava od 0 do 100kmč za 7,9 sekundi, postiže maksimalnu brzinu od 200kmč uz prosečnu potrošnju od 3,9l na 100 pređenih km uz već navedenih 92g/km CO2 emisija. Kapacitet litijum-jonskih baterija omogućava autonomiju od 100km bez korišćenja benzinskog motora.

Točkovi 18″ imaju na sebi 225/35 R18 pneumatike koji omogućavaju veoma dobre vozne karakteristike. Potpuno novi, aktivni ESP kontrolisani elektronski prednji zatvarač diferencijala omogućava adekvatno raspoređivanje obrtnog momenta u čitavom spektru različitih situacija. Na ovom modelu su korišćeni i napredni magnetni amortizeri, već viđeni na supersportskom R8 i sportskom TT modelu.

Na prednjim točkovima se nalaze kočioni diskovi prečnika 312mm, koji omogućavaju bezbednu vožnju uz veliku otpornost fejdingu (slabljenju kočionih performansi usled grejanja kočionog sistema).

A1 Sportback ima najmodernija tehološka rešenja i kada se priča svetlosnim grupama. Kompletno osvetljenje je izrađeno pomoću LED tehnologije, što ovo vozilo čini zaista vozilom budućnosti. U unutrašnjosti se nalaze četiri zasebna sedišta, dok prednjim delom dominira specijalno dizajnirana prednja konzola. U vozilu se nalazi naredna generacija poznatog Audi MMI sistema, koji omogućava daljinsko i centralizovano upravljanje svim uređajima u vozilu. Daljinsko upravljanje se vrši pomoću mobilnog telefona novije generacije, a sam mobilni telefon se koristi kao integralni deo A1 Sportback MMI sistema. Za daljinsko korišćenje sistema unutar automobila potreban je telefon opremljen WLAN (WiFi) mogućnostima čime se omogućava upravljanjem i sa većih daljina.

No comments: