Saturday, September 13, 2008

41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 2,5,8, Ljubiš

41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 2,5,8, Ljubiš

U tekstu objavljenom pre nekoliko dana Automagazin Vas je upoznao sa brzinskim ispitom Vrela koji će otvoriti ovogodišnje izdanje Serbia Rally-a. Priču nastavljamo na Zlatiboru, tačnije na putevima koji čine BI 2, 5 i 8, Ljubiš.

41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 2,5,8, Ljubiš

21.62 kilometra asfaltne podloge koja se po deonicama razlikuje kao “nebo i zemlja” sačinjava brzinski ispit koji će prema mnogima odlučiti ishod relija Srbija. Ono što je bitno za vozače, osim vrste asfalta koja se menja od izuzetno abrazivnog do izuzetnog glatkog i klizavog, treba istaći da na stazi nema udarnih rupa i da se u onosu na BI Vrela može okarakterisati kao “pista”. Održati ritam, brzinu i koncentraciju na brzinskom ispitu koji ima toliko promena konfiguracije terena, može biti od presudnog značaja.

41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 2,5,8, Ljubiš

Start vodi od popularnog izletišta Vodice vijugavom, uskom ali izuzetno brzom deonicom ka selu Ljubiš. Tipični zlatiborski predeli i pašnjaci sa kojih se može pratiti veliki deo staze sigurno će privući one ljubitelje relija koji žele da vide vozače koji znaju da drže gas “do daske”. Prvi deo brzinskog ispita završava se podno čuvenog “Brijača” nakon koga kreće tehnički zahtevan spust ka Ljubišu koga karakteriše klizav asfalt i nekoliko hartova na kojima vozači neće imati prava na grešku zbog ambisa koji se kriju iza njih. Nakon spusta, deonica se sužava i nastavlja ravnim delom sa nebrojeno krivina u “kanjonu” koji vodi ka selu Ljubiš. Ovde moramo istaći da se na nekoliko mesta voda na putu (uglavnom u krivinama) pojavljuje ni iz čega, što može napraviti velike probleme posadama.

41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 2,5,8, Ljubiš

Kada konačno izađemo iz dela koji pomalo podseća na legendarni deo Mitrovca kroz šumu i “milion istih krivina”, počinje treći segmet BI Ljubiš koji vodi uz brdo ka Gostilju. Put se širi, vidik ponovo “puca” i nakon nekoliko hartova već smo na proplancima koji ponovo pružaju i po kilometar staze za gledanje. Vozači će na ovom delu naići na vrlo brze delove nakon kojih slede jaka kočenja kao i iznenadne promene svetlosti pri ulasku u guste šume koje se nadvijaju nad put.

41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 2,5,8, Ljubiš

Kako smo već napomenuli rupa nema, kao ni rizle zaostale od zime, ali kako za razliku od Vrela postoji dosta mesta za “sečenje” krivine, već nakon prvog kruga na samom kolovozu možemo očekivati dosta krupnog kamenja. BI Ljubiš završava se neposredno iznad Gostiljskih vodopada nakon čeka posade kreću na kratku etapu neasfaltiranim delom puta ka brzincu Sirogojno sa kojim će Vas Automagazin web portal upoznati uskoro, zaokruživši tako priču o novim brzinskim ispitima koji su Serbia Rally-u doneli novu dozu atraktivnosti i težine.

41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 2,5,8, Ljubiš

Do tada pogledajte i nekoliko fotografija koje će Vam dočarati “stanje” na BI Ljubiš, brzinskom ispitu koji ima “preporuku za gledanje” od strane redakcije Automagazin web portala.
41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 2,5,8, Ljubiš




41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 2,5,8, Ljubiš

Petar Janković - Automagazin

No comments: