Sunday, September 7, 2008

Novi Audi A6

Najuspešnija limuzina na svetu je postala još bolja.

Kompletna gama A6 pretrpela je primetne vizuelne izmene i dobila tehnološki usavršene motore, čija je potrošnja umanjena za 15 posto. Unapređeno ogibljenje, ultra moderni sistemi i nova generacija MMI kontrolnog sistema samo su neke od novina koje donosi model za 2009. godinu.

Audi A6 je samo u 2007. godini prodat u 234.000 primeraka, što predstavlja učešće od 37 posto u odgovarajućem tržišnom segmentu. Većina prodatih modela bila je opremljena sa 6-cilindričnim i 8-cilindričnim motorima, quattro pogonom i sa dosta opcione opreme.

Kada je u pitanju prednji kraj automobila, izmene su skoncentrisane na veliki gril, branike, usisnike za vazduh, kao i svetla za maglu. Dnevna LED svetla i opciono dostupni xenon-ski farovi su takođe redizajnirani. Kada je reč o osvetljenju Audi je za A6 predvideo opciono dostupna adaptivna svetla, kao i sistem koji asistira kod promene kratkih/dugih svetala.

Izmene zadnjeg kraja su lakše primetne i najlakše ih je uočiti kod zadnjih svetlosnim grupa sa LED tehnologijom, koje su sada dosta slične onim na modelu A4. Ostale izmene obuhvataju blagi redizajn poklopca prtljažnika, hromirana lajsnu na braniku, difuzor i nove završetke izduvnog sistema. Treba napomenuti i da je kupcima sada ponuđen izbor između 13 boja karoserije.

Audi je odmah ponudio i S-Line paket opreme, koji obećava i bolje vozne osobine zahvaljujući 18” točkovima i sportskom ogibljenju koje spušta visinu vozila za 30 mm.

Motori

Audi je za A6 namenio 6 benzinskih i 4 dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem goriva i odgovarajućom FSI, TFSI i TDI tehnologijom. Motori su dostupni u kombinaciji sa manuelnom, tiptronic ili multitronic transmisijom, koja snagu prenosi na dva ili sva četiri točka.

Najmanji motor u ponudi Audija je četvorocilindrični 2.0 TFSI sa 170 KS, dok je na vrhu ponude V8 4.2 FSI sa 350 KS. Za one koji žele nešto između, tu su 6-cilindraši: 2.8 FSI sa 190 KS i 220 KS. Oba motora poseduju Audijev Valvelift sistem - AVS koji upravlja vremenom otvaranja ventila kako bi obezbedio više obrtnog momenta i veću ekonomičnost. Prosečna potronja 6-cilindričnih FSI agregata je 8,2 litra na 100 km za verziju sa 190 KS (6-stepeni manuelni menjač) i 8,4 litra za jači agregat sa multitronic CVT transmisijom.

Najsnažniji, novi 6-cilndraš ima zapreminu od 3 litra i snagu od 290 KS. Ovaj motor poseduje TFSI tehnologiju, koja u ovom slučaju znači asistenciju kompresora. Sa kompresorom 3.0 TFSI ima sjajan odziv u širokom rasponu radnog režima motora: od 2500 do 4850 ob/min vozaču je na raspolaganju 420 Nm maks. obrtnog momenta.

3.0 TFSI dolazi u kombinaciji sa tiptronic transmisijom i quattro pogonom, a kompletan pogonski paket omogućava ubrzanje do 100 km/sat za 5,9 sekundi i dostizanje maksimalnih, elektronski ograničenih, 250 km/sat. Ovo je nivo performansi koje je mogao doskora obezbediti samo 8-cilindrični motor. Sa potrošnjom od 9,5 litara na 100 km 3.0 TFSI motor je za svoju snagu izuzetno ekonomičan.

Dizel agregati su jedno od najjačih oružja ovog modela. Novi common rail sistem ubrizgavanja goriva sa piezo injektorima je još tiši i sofisticiraniji i omogućava ubrizgavanje goriva pod pritiskom od 1800 bara. Dva V6 TDI motora zapremine 2.7 i 3 litra obezbeđuju 190, odnosno 240 KS uz sjajan maks. obrtni momenat od 380, odnosno 450 Nm.

Bazni motor je četvorocilindrični 2.0 TDI koji je dostupan u dve verzije; 170 KS i nešto slabiji sa 136 KS. Bazni motor u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim ili automatskim multitronic menjačem obezbeđuje sasvim solidne performanse o čemu svedoči maks. obrtni momenat od 320 Nm, koji se isporučuje na prednje pogonske točkove. Sa multitronic menjačem 2.0 TDI ubrzava do 100 km/sat za 9,9 sekundi i dostiže solidnu putnu brzinu od 204 km/sat. Najjača strana ovog motora je ekonomičnost o čemu govori potrošnja od samo 5,3 litra na 100 km uz emisiju 139 g po km CO2.

Quattro pogon

Audijev quattro sistem je dostupan za sve motore snage veće od 190 KS, a deo je standardne opreme za agregate na vrhu ponude. U normalnim uslovima kod 2.8 FSI motora sa manuelnom transmisijom, obrtni momenat se deli 40/60 napred/nazad. Mehanički Torsen difreencijal u ekstremnim slučajevima omogućava da se do 65 posto obrtnog momenta usmeri ka prednjoj, odnosno 85 posto ka zadnjoj osovini.

Ogibljenje, kočnice i gume

Visina ogibljenja A6 je umanjena za 20 mm, a aerodinamički tjuning je obezbedio koeficijent otpora id cD=0.28. A6 može biti na zahtev kupca opremljen adaptivnim vazdušnim ogibljenjem, pa je vozač u prilici da uskladi odziv i karakteristike ogibljenja svom stilu vožnje.

Najsnažniji motori biće opremljeni 17” kočionim diskovima, a dostupan je i sistem za kontrolu pritiska u gumama. Za one koji žele moguća je ugradnja i run-flat guma koje nakon gubitka pritiska mogu preći i 50 km.

MMI

Audi A6 donosi i najnoviju generaciju MMI sistema koji obuhvata i MMI Navigacioni sistem. MMI kombinuje CD/DVD navigaciju, disk kapaciteta 40 GB za skladištenje MP3 fajlova i do 5000 adresa.

MMI ima i novi 7” ekran visoke rezolucije, a opciono je dostupan i TV tuner koji prima DVB-T program. Kada je u pitanju navigacioni sistem, novina je pogled iz ptičje perspektive, koji daje detaljan reljefni prikaz mape, odnosno trodimenzionalni prikaz objekata.

Za one koji su već korisnici MMI sistem značiće i informacija da odabir opcije za npr. rashlađivanje ili grejanje sedišta ne zauzima kompletan ekran, već se pojavljuje u vidu pop-up prozora sa desne strane ekrana.

No comments: